.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح نخستین موسسه آموزش عالی حوزوی کشور در آمل

نخستین موسسه آموزش عالی حوزوی کشور در شهرستان آمل با سخنان آیت الله جوادی آملی از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش مهر ، در مراسم افتتاح موسسه امام حسن عسگری (ع) که ظهر پنجشنبه برگزار شد، آیت الله جوادی آملی در سخنانی آشنایی به علوم اسلامی را مقدمه علم انسان شناسی دانست و گفت: انسان شناسی مقدمه ای برای خداشناسی است.

وی افزود: علم آموزی برای همگان واجب است و قرآن کریم هم فراگیری علوم را مورد تاکید قرار داده است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه کار اصلی این موسسات تعیین علوم اصلاح انسانی با گرایش کلام اسلامی و آشنایی با شعب ضروری این داشته ها است، تصریح کرد: پیوند بین این داشته ها و اینکه انسان مظهر الگوی جامعه شود نیز مورد توجه است.

وی اظهار امیدواری کرد: همه اساتید، فضلا، محققان و دین پژوهان در فراگیری این رشته ها و نشر این فقه بیش از گذشته موفق باشند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسگری ( ع ) آمل و فرزند آیت الله جوادی آملی در این خصوص گفت: این موسسه در نخستین گام با پذیرش 25 نفر از طلبه های سطح 6 و 7 در رشته علم کلام در مقطع کارشناسی فعالیتهای آموزشی خود را در سطح عالی آغاز کرد.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی افزود: این موسسه همچنین در نظر دارد در رشته های مختلف علوم اسلامی نظیر تفسیر، فقه، فلسفه ودیگر رشته های مرتبط در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با پذیرش علاقمندان فعالیتهای خود را توسعه بدهد.

وی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار روحانی در مازندران در سطح های مختلف که نیاز به فراگیری آموزش در سطوح بالاتر دارند، گفت: این مرکز در راستای تحقق وجود یک مرکز آموزش عالی حوزوی در مازندران راه اندازی شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.